Refunderingspolitik

REFUNDERINGSPOLITIK



FORTRYDELSESRET, REFUNDERINGER OG OMBYTNINGER

Vi holder af vores kunder og ønsker, at du får en fantastisk oplevelse hos os. Derfor står vi bag alle vores produkter og tilbyder en 100% tilfredshedsgaranti! Det betyder, at du risikofrit kan åbne og prøve vores produkter for at teste, om det er noget for dig.

Skulle du mod forventning være utilfreds med dit køb, har du 14 dages fortrydelsesret, fra leveringsdatoen, til at igangsætte en refundering eller ombytning. Hvis 14 dage er gået siden du har modtaget din ordre, kan vi desværre ikke tilbyde en refundering eller ombytning.

Du kan igangsætte din refundering ved at skrive til INFO@GRAVITUDE.DK. Vi giver dig de nødvendige instruktioner til at fuldføre en returnering. Vores team kræver en kopi af ordrebekræftelsen for at kunne gennemføre returneringen.

Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked. Skulle du fortryde dit køb, hvor en gratis gave leveres med selve ordren skal hele ordren returneres.


RETURNERING


Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.

Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten. Dvs. du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering og til, vi har modtaget den retur.

Når du returnerer, er du ansvarlig for, at varen er pakket ordentligt ind. For at lette ekspeditionstiden må man meget gerne vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen i pakken.



GODKENDELSE AF RETURNERINGER

Du mister din fortrydelsesret hvis varen har store brugsmærker og ikke er i den samme stand & indpakning (pose og papkasse), som da du modtog den.

Når din returnering er modtaget og undersøgt, sender vi dig en bekræftelsesmail. Vi sender dig også en e-mail, når din refundering er godkendt. Hvis din returnering bliver godkendt, overfører vi hele købsbeløbet tilbage.

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen, uden samtidig at give tydelig meddelelse herom.


VARENS STAND VED RETURNERING

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, hvorpå den fungerer. Med andre ord kan du prøve varen, og så bør den være i samme stand, som da du modtog den.

Hvis varen har ekstraordinære brugsmærker eller skader end det der ovenfor beskrives, betragtes den som brugt. Hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi på modtagelsestidspunktet.

For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså kun afprøve varen forsigtigt og uden at skade den. 


TILBAGEBETALING

Fortryder du dit køb, får du naturligvis det beløb, du har indbetalt til os retur. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet. Ved anvendelse af fortrydelsesretten, refunderes alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (undtaget ekstra omkostninger som følge af dit valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at gøre brug af fortrydelsesretten.

Tilbagebetaling gennemføres med samme betalingsmetode, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet. Vi kan tilbageholde beløbsrefunderingen, indtil vi har modtaget varen retur, medmindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.


FORSENDELSE

For at returnere dit produkt skal du følge instruktionerne I DEN MAIL, SOM DU MODTAGER VED AT SKRIVE DIT ØNSKE OM RETURNERING TIL INFO@GRAVITUDE.DK  

Du er ansvarlig for at betale udgifterne i forbindelse med tilbagelevering af varen. Du bør overveje at tilkøbe tracking til tilbageleveringen af din pakke. Vi garanterer ikke at vi modtager den returnerede pakke, og tracking er din egen garanti for at pakken ikke går tabt under forsendelsen.

KLAGEMULIGHEDER

En klage over en vare eller tjenesteydelse kan indgives til Center for Klageløsning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg.

Du kan klage til Center for Klageløsning via Klageportalen for Nævnenes Hus.
Link: https://naevneneshus.dk/ 


For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.


Hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land, kan du angive din klage i EU Kommissionens online klageplatform.

Platformen findes her: https://ec.europa.eu/consumers/odr/

Angiver du en klage her, skal du oplyse vores e-mail adresse: INFO@GRAVITUDE.DK